Dansk dokumentärserie om landets spårlöst försvunna
Journalisten och f.d. polisassistenten Kristian Bech återvänder till de svåraste fallen om danskar som försvunnit utan ett spår.
Varje år anmäls hundratals danskar försvunna. De flesta hittas snabbt, men några ärenden blir kvar som ouppklarade mysterier. I dokumentärserien går Kristian Bech igenom 16 sådana fall och försöker hitta svar.
Första avsnittet handlar om René Michael Bodilsen, som lämnade sin familj 2004 och aldrig hörde av sig igen. Senare delar tar upp Camilla Steinaa som försvann vintern 1986, och Ulla Bødker som lämnade sitt hem i Esbjerg en novemberkväll 1997. Ett par avsnitt följer tre syskon som inte sett sin mamma på över två år. Serien har 7.9 på IMDb och finns på SVT Play.
TV-tider